Ser nyhetsbrevet konstigt ut, klicka här för att läsa det i din webbläsare

Toppillustration: Konsumenteuropas nyhetsbrev

Konsumenteuropa nyhetsbrev, Mars 2014  

 
Foto: Resväska  
Fem-i-topp-listan för årets första månader
  1. Flyg: 18,9 %
  2. Timeshare/semesterklubbar: 8,6 %
  3. Möbler: 7,3 %
  4. Kläder: 5,6 %
  5. Farmaceutiska produkter, Läkemedel/naturläkemedel: 5 % och Hyrbilsfrågor/bilvärderingar: 5 %
 

 
Månadens ärende - Lång leveranstid vid köp av stolar
Konsumenten beställde två stolar via internet från ett företag i Spanien. Företaget meddelade att det hade blivit en försening och att det skulle ta ett par månader för stolarna att levereras. Varje gång konsumenten hörde av sig till företaget meddelade de att det har skett ännu en försening eller att stolarna var skickade. Efter sju månader hör konsumenten av sig till Konsument Europa för att få råd om hur han ska gå vidare. Konsumenten fick information av Konsument Europa att vi kan dela ärendet med vårt systerkontor i Spanien. Detta meddelade konsumenten till företaget som då inom en vecka skickar stolarna till konsumenten. De glömde dock att skicka med skruvarna, men konsumenten var nöjd ändå.
 
  null

 
null
Konferensen "European Consumer Summit 2014"
EU-kommissionen anordnar för sjätte gången den årliga konferensen "Consumer Summit" i Bryssel 1-2 april. Fokus för årets konferens är EU-konsumenter i den digitala eran.

Under sex seminarier kommer man att ta upp de huvusakliga konsumentproblemen, från konsumenträttsskydd till de kunskaper som konsumenter behöver för att kunna hitta på Internet.

Om du har frågor om de ämnen som ska tas upp på konferensen, så kan du spela in dem på webbplatsen eller posta dem på Twitter. Läs hur du går tillväga för att göra det via länken nedan.
Ställ en fråga!

 

 

Om du inte längre vill ha vårt nyhetsbrev kan du avregistrera dig här.
 

Du vet väl att Konsument Europa även finns på Facebook och Twitter? Facebook ikonTwitter ikon