Ser nyhetsbrevet konstigt ut, klicka här för att läsa det i din webbläsare

Toppillustration: Konsumenteuropas nyhetsbrev

Konsumenteuropa nyhetsbrev, januari - 2013    

 
 
Konsument Europa har lanserat ny webbplats
Konsument Europa har lanserat en ny webbplats. Vårt fokus med arbetet av den nya webbplatsen har varit att göra det enklare att hitta rätt information, att snabbt kunna få svar på frågor samt att enkelt kunna skicka in en anmälan till oss när man har ett gränsöverskridande problem inom EU, (samt Norge och Island). Att webbplatsen är tillgänglig för alla besökare är viktigt för oss och därför har stor vikt även lagts vid att anpassa webbplatsen till de krav och standarder som finns för tillgänglighet.
 

 
Vi svarar på dina frågor
En ny funktion på webbplatsen är den interaktiva "Vanliga frågor & svar"-funktionen. Här kan du ställa en fråga och få svar av en av våra juridiska rådgivare. Du kan även ange ett nyckelord (exempelvis "inställt flyg") och då få fram alla tidigare ställda frågor som rör det ämnet. Naturligtvis finns det även andra möjligheter att få hjälp av oss. De hittar du under fliken Vägledning & kontakt på startsidan. Bland annat kan du anmäla ett problem till oss via Klagoblanketten eller få hjälp att klaga till ett företag med Klagoguiden.
 
 

 
 
All vår information finns även på engelska
Eftersom vi vill nå ut till så många som möjligt så finns webbplatsens alla artiklar även på engelska. I de fall där informationen finns tillgänglig på ett av våra engelskskpråkiga systerkontors webbplatser så länkas du vidare dit.

Vi hoppas att du som besökare ska uppskatta den nya webbplatsen. Om du upptäcker att något är felaktigt eller inte ser ut som det ska, tar vi gärna emot dina synpunkter. Maila då till webbredaktionen@konsumenteuropa.se.
 

 

 

Om du inte längre vill få vårt nyhetsbrev kan du avregistrera dig genom att skicka ett mail till webbredaktionen@konsumenteuropa.se
 

Du vet väl att Konsument Europa även finns på Facebook och Twitter?

Facebook ikonTwitter ikon